Potřebuji poradit, na R100RS jsem si od siebenroku pořídil olejový chladič. Všechno super, jediný co, že má permanentní průtok a koketuji nad otázkou, jestli dokoupit ještě krytku olejového filtru s termosttem, který sepne když má olej 90 stupňů a jinak to proudí jen v motoru. Jak to máte řešený na motorech u kterých máte olejový chladič? Je ten termostat dobrá věc? A omlouvám se, že jsem s těma dotazama na dvuventily už otravnej
Vzhledem k tomu,ze na dvouventilu jezdim jen kdyz je pekne a teplo,tak nemam termostat a nijak to neresim.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C
A ty máš teda chladič napojený napřímo předpokládám. 70 mi přijde, jako dostatečná teplota pro plnohodnotné mazání... Nevíš ještě za jak dlouho jsi této teploty dosáhnul?
Mám R100GS bez termostatu (originál) a naprosto v pohodě. Jezdím na něm většinou až je trochu tepleji (od těch cca 10°C). Motor má po zahřátí při těchto nižších teplotách (okolo těch 10°C) určitě mezi 70-80°C. Neřešil bych to. Loni Itálie po šotolinách v prvním červnovém víkendu. Pršelo dost, teplota občas i pod 10°C. Olej u R2V měním po 5000-6000km a za tu dobu doleju tak 0,3 - 0,5L oleje (podle stylu jízdy, ale vesměs jezdím svižněji) - takže ani spotřeba oleje není nijak závratná (okolo 1dcl na 1000km). Když je větší "kosa", tak raději pár minut zahřívám před samotnou jízdou, a pak prvních pár kilometrů volnější tempo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdar, na GS byly origo chladiče bez termostatu. RT měli termostat. S GS se počítalo na provoz v terénu a pomalejší rychlostí a naopak na RT byl termostat aby došlo k optimálnímu zahřátí motoru při dálničních rychlostech a tudíž větším náporu chladícího média - neboli vzduchu. Termostat z RT mám případně domy v polici.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
MirosBMW napsal:
Zdar, na GS byly origo chladiče bez termostatu. RT měli termostat. S GS se počítalo na provoz v terénu a pomalejší rychlostí a naopak na RT byl termostat aby došlo k optimálnímu zahřátí motoru při dálničních rychlostech a tudíž větším náporu chladícího média - neboli vzduchu. Termostat z RT mám případně domy v polici.
Aha, to jsem nevěděl. I jsem kvůli tomu volal do CarServisu. A tam mi řekli, že origo tam něměl nikdo termostat. Co jsem se akorát dozvěděl z rozkresů je, že existuje krytka, co má v sobě ještem externí filtr oleje... Mohl bys mi prosím hodit fotky toho tvýho termostatu a za kolik bys ho poslal do světa? Díky.
D-A-G-R napsal:
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C
A ty máš teda chladič napojený napřímo předpokládám. 70 mi přijde, jako dostatečná teplota pro plnohodnotné mazání... Nevíš ještě za jak dlouho jsi této teploty dosáhnul?
Bez termostatu viz. MirosBMW
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Tak je lepší mít víc oleje, při případný netěsnosti máš víc času, než budeš na minimu, ale taky si snížíš olejovou vanu. A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...
tolind napsal:
...... A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...
U novějších "paralever" modelů to není potřeba. A není to potřeba ani u starších modelů - stačí poupravit stojan.
Mě by spíše u GS vadilo snížení světlé výšky o 3cm. S "dvouventilem" jezdím poslední roky docela často a tak jsem taky chtěl tu olejovou náplň "posílit". Šel jsem v zimě cestou kompromisu - Enduro vana - cca 0,4L oleje navíc + termostat.
Bral jsem to v BMW Bayer, jelikož u Siebenrocku byla Enduro vana dlouhodobě nedostupná (a ještě pořád je). https://www.bmwba...Enduro-R2V https://www.bmwba...thermostat...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
tolind napsal:
...... A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...
U novějších "paralever" modelů to není potřeba. A není to potřeba ani u starších modelů - stačí poupravit stojan.
Mě by spíše u GS vadilo snížení světlé výšky o 3cm. S "dvouventilem" jezdím poslední roky docela často a tak jsem taky chtěl tu olejovou náplň "posílit". Šel jsem v zimě cestou kompromisu - Enduro vana - cca 0,4L oleje navíc + termostat.
Bral jsem to v BMW Bayer, jelikož u Siebenrocku byla Enduro vana dlouhodobě nedostupná (a ještě pořád je). https://www.bmwba...Enduro-R2V https://www.bmwba...thermostat
Tondo;tohle řešení se mi docela zamlouvá,taky je to ta nejdražší varianta ale zase jezdím i v chladnějším počasí a ten termostat je ideální.
Dum spiro,spero.
Pasuje. Kdyby byl zájem, mám doma termostat BMW za přijatelnější cenovku tady http://www.motork...59692.html Nechal bych ho za 2. Nicméně nevim jestli se tam vytočí ta hadice s kolínkem.