660 zvládá i některé 32GB karty. Konkrétně Kingston zvládla ale je to fakt kus od kusu. I s 16GB nejdou všechny.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
IvoM: jj, nechtějí abysme to jakkoliv šířili. Budu to dělat lidem třeba na Travel Eventu - jestli pojedeš...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak to tu tak ctu, tak tahle navigace zacina byt taky tak trochu "urob si sam", respektive "firmware si dodelej sam". Docela sila u top endove navigace a za to love co za to chtej.... Tohle snad nedelaji ani cinske navigace... Jeste ze mam 62, ktera nic "neumi" a tak se nesere...
Petrs: Jen pro info. Mam BMW 635D a chtel jsem si pres vstup AUX napichnout iPod touch s pouhymi 8GB dat .mp3
Predstav si, ze v tomto relativne TOP aute se elektronice nepodarilo iPod ani najit, natoz tak nejakou muziku vubec prehrat...v Renocaru mi rekli, ze bych to mel zkouset a zkouset. A clovek si rekne TOP technika.
U te navigace to je o vyvoji softu, tak to trochu chapu. Ale myslim si, ze by meli vypustit soft uz vyzkouseny a overeny. Hlavne kdyz se jedna o Update.
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
Ja to teda nechapu... zas tolik fci ta navigace nema, aby to nemohli vyzkouset a odladit... Neni to Windows kde je tech funkci nespocet, rozdilny hardware atd....
Rikam to furt, ze Garmin jde pomalu do kytek. Je treba poradnou konkurenci a treba se chytnou za nos a zlepsi se.... Nic jineho na ne asi platit nebude....
Jasně, Garmin jde do kytek, BMW je před krachem a všechno ovládnou čínský verky...
a) NIKDO nikoho nenutí upgradovat firmware. Máme zákazníky, kteří mají dva roky starý software a jsou absolutně spokojení. Nemají nějaké nové funkce (třeba nové rozložení displeje s větší počtem políček na data) ale netrápí je to. Software v navigacích zkouší pár beta testerů. Pár znamená třeba do deseti. My jsme to dělali první rok vývoje, pravidelně to mění aby beta testeři nebyli stále stejní. Určitě se ty chyby odhalit dají ale na něco se přijde až provozem. Třeba teď mi napsali na jednom fóru že ty problémy s přehráváním MP3 jsou v případě dlouhých názvů MP3 souborů. Pokud jsou názvy krátké, tak to prý nedělá. Tohle jeden člověk (během třeba 48 hodin co jsme měli na test beta verzi) asi těžko vyzkouší. Zejména když se má zkoušet funkce při offroad ježdění, silniční navigace a všech pět profilů...
U asijských navigací je to snadné. Tady je navigace, cena bude za půl roku poloviční, za rok bude výprodej. Příští rok nebude v prodeji. Ber nebo neber. Nový software? Nové mapy - sežeň si kde chceš..
Ukaž mi nějakého výrobce navigací, který vydává nové verze firmware na GPS, které jsou pět nebo šest let staré. Garmin vydává nový software i na ještě starší..
Pochopitelně - pokud má nějaká firma dominantní postavení na trhu, tak se vždycky najdou lidi, kteří na ní budou hledat chyby a kdyby stejnou věc udělal kdokoliv jiný, tak je to v pořádku a bude ticho. Garmin na trhu motocyklových navigací má asi dominantní postavení a klidně by mohli nechat ten stav vývoje zakonzervovaný - nechat nějakou relativně stabilní verzi SW a nedělat nic nového. Oni ale přidávají nové věci - třeba teď ve FW 4.2 zvýšili hlasitost BT, o 15% zvedli jas displeje a přidali funkce pro výpočet extra dlouhých tras přenesených z Mapsource... Na Zumu 550 po několika letech "konzervace" přidali podporu mapsetů s velikostí nad 2GB apod. Nikdo je nenutil aby to dělali. A to, že to přinese nějakou novou chybu, to je normální. Stačí počkat a neinstalovat okamžitě všechny novinky a nebo se vrátit ke starší verzi. Ale nebudu je kritizovat za to, že nový software dělají. Spíš by bylo špatné, kdyby vývoj po roce ukončili a řekli že si máš koupit jejich úplně nový model - což je typické u snad všech výrobců elektroniky. Když si dneska koupíš nový iPhone 4, tak už víš, že na podzim bude iPhone 5 a i když máš model 3, tak chyby nikdo neopravuje protože to tak je a ber nebo neber a nebo si kup aplikaci, která to vylepší..
Já patřím mezi lidi, kteří Zumo dost kritizují. V Garminu jsem měl prý pověst člověka, který neustále chce nějaké věci, o kterých produktový manažer nechce slyšet (offroadové funkce). Trvalo to dlouho ale v Zumu 660 máme dneska podporu navigace po tracku, máme tam základ systému pro uživatelské barvení prošlých stop, je tam zpětná navigace (backtrack), reset ujeté vzdálenosti (kdo má na motorce otočný reset počítadla kilometrů a jel někdy rallye, tak pochopí proč jsem to chtěl), je tam plnohodnotý kompas s šipkou ukazující směr při jízdě offroad a máme možnost zobrazit pět datových políček s uživatelsky nastavitelnými údaji včetně západu slunce (kdo byl někdy na adventure cestě někde hodně na jihu tak ví proč jsem to chtěl). Každou tuhle věc bylo potřeba zdůvodnit, argumentovat a udělat prezentaci s výkladem důvodů. A je to tam. To, že přijdou se softwarem, který má chybu v přehrávači MP3 nebo že jim blbne slovník cizích slov, to mi vadí mnohem míň než třeba to, že Zumo systémově neumí zobrazovat uživatelské POI jen tak během jízdy (což umí všechny jejich plottery včetně 278C). Opravili zobrazení ne-ANSI znaků v telefonním seznamu (takže čeština ve jménech se tam už neukazuje jako chaos) a třeba tohle vadilo lidem mnohem víc než jiné věci.. Ale na tom vývoji pracují a neřeknou - ta navigace je skoro 3 roky stará. Nový software nebude a v létě si kupte nový přístroj kde to všechno bude jinak.. Kdo si koupí Garmin, tak na rozdíl od jiných navigací dostává nějakou hodnotu a i když lidi mají třeba 3 roky staré Zumo 550, tak se pořád dá prodat za dejme tomu polovinu nebo třetinu nákupní ceny. Stejně staré Mio nebo jiné navigace jsou po pár letech prakticky neprodejné.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
petrs: jen tak mimochodem, i pro 62 se dělá nový software a asi nečteš fóra lidí, kteří dělají třeba geocaching, jinak bys tohle nenapsal... požadavků na změny je tam fůra ale na rozdíl od Zuma 660, vychází systém 62 z léty vyzkoušené řady kde byla třeba 60 a je to plotter, kde jde skoro všechno uživatelsky nastavit. Takže ne že máš navigaci co nic neumí - naopak, 62 je přístroj, který prakticky všechno umí a v mnoha věcech majitelé Zuma můžou jen závidět. Ano, nejsou tam ty komfortní doplňky jako prohlížeč fotek, přehrávání hudby, překladač, podpora telefonování atd. Ale co se týká navigace, tak je to plnohodnotý plotter na rozdíl od Zuma, které vychází z autonavigace.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
petrs: já si zas myslím, že to není vůbec easy vypustit odzkoušený FW. Ano že se sekají mp3 by opravdu zjistit měli, ale že to v češtině hlásí nesmysly, to si myslím že soudruzi ať v USA nebo na TW těžko zjistěj
Mě spíš přijde fascinující stupidita ovládání toho Zuma v některých momentech. Nebo takový věci jako že nešlo do fw 4.20 mazat počítač ujetý vzdálenosti apod.
PS: na tohle byly dobrý mobily Siemens,ty měly FW na pytel, ale dostali se jim do toho rusáci a hle byly nový FW, spousty doplňků a aplikací, vylepšení, to by se tady možná taky hodilo
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jo tak to mě taky napadlo - kdyby dělali software v Polsku nebo v Rusku, tak by tam bylo i posílání mailů, několik kvalitních her, televize a live webkamera s pohledem dozadu na couvání
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, ja kritizuji nejen Garmin. Nejen od nich mi vadi, ze si ze zakazniku delaji pokusne kraliky a v klidu vypousteji jak hardvarove tak softwarove zpackaniny. U cinskych vyrobku za par kacek asi nikdo nepredpoklada, ze budou bez chyb, protoze jsou za par kacek. 62 jsem firmware upgradoval minuly tyden, navigace slape jak ma... Tim ze nic neumi myslim, ze nemluvi, nema MP3, Bluetooth apod. Zato Garmin autonavigace, kterou mam, si zije svym vlastnim zivotem (holt dan za ty vsechny ficury jako modrozub, MP3, ovladani hlasem a vse dalsi). Garmin pouzivam uz docela dlouho a tak si jako uzivatel pouze dovoluji posoudit, ze stare modely, byly proste lepsi co se spolehlivosti tyce. Pracovne delam vyvoj a vyrobu dost slozitych elektronickych zarizeni, vcetne softwaru. Mohu ti uprimne rict, ze kdybych nechal jako product manager vypustit neco podobneho mezi zakazniky, tak jsem do nekolika minut bez prace. Je skoda, ze lidi jsou ovce a nedokazou se ozvat. Pak by se treba dominantni vyrobce nemusel takhle chovat (ikdyz to se asi nestane). A to, ze vlastne Garmin dela vyvoj moto navigaci, ikdyz vlastne ani nemusi, taky neni az tak docela pravda. Byt je dominantni na trhu, musi si toto postaveni udrzet. A to se mu bude darit jen tak, ze na trh bude chrlit nove vyrobky, s dobrou kvalitou a za prijatelne ceny. Konkurence nikdy nespi....
A navic tvrda konkurence je dobra pro vsechny. Firmy nuti vyvijet lepsi vyrobky a zene je dopredu a nam zakaznikum to prinasi lepsi ceny a moznost volby.... Pokud nektera firma zacne sveho vysostneho postaveni zneuzivat, dusledky se povetsinou driv nebo pozdeji dostavi.... A u Garminu, bohuzel, mam takovy pocit. Skoda. Mapy od Garminu jsou jednickove, ale jak jsem psal uz drive, je to to posledni, co me u nich drzi.
Pravda je, že za "život" Zuma (od verze 400 přes 550 až po 665) jsem zažil jen jeden software, který měl vyloženě chybu - bylo to asi před 2 roky na Zumu 500/550 a tenkrát i Garmin doporučil návrat ke staré verzi a stáhnul tu problematickou z webu. Tohle celé je o tom, že před časem uvolnili verzi (4.1) která u některých jazyků plete "přepočítávám" s hláškou "ztráta externího napájení". Proč na to nepřišli betatesteři to nechápu, my jsme to zjistili ten samý den ale už jsme mimo program a betu nám neposlali, takže to už byla ostrá verze. Teď je to opravené a lidi nadávají, že zmizela ikona hudebního přehrávače na ploše a místo ní se (někdy) zobrazuje varování na stav paliva. Výrobce argumentuje, že to je podle nich důležitější. Asi to nejde udělat nějak jinak (když je varování na stav paliva tak teprve zmizí přehrávač) ale to nemůžu říct. Prostě to tak je. A sekání při přehrávání MP3 a současné navigaci je chyba ale zrovna MP3 přehrávač nepovažuju za nic kritickýho. Ocením víc zvýšený jas displeje nebo opravu importu dlouhých tras z Mapsource. Oproti GPSMAP ten vývoj dělá několik skupin - třeba GPS modul má firmware dodávaný třetí stranou (asi SiRF), TMC příjmač má svůj modul od jiné skupiny, příjmač satelitního rádia to samé a od třetích stran jsou i ty aplikace (jazykový překladač..). Nechci je omlouvat že by měli testovat víc (navíc je beta testování nic nestojí - pokud vím, beta testeři to dělají všichni zadarmo) ale zrovna tohle je trošku dělání z komára velblouda.
Když tady byla zmínka o autech, tak můj prodejce aut (Nissan) mi oznámil, že poslední mapy do vestavěné palubní navigace budou ve verzi 2009 a dál nic nového nebude, protože přešli na HDD systém a pokud bych chtěl novou navigaci, tak si musím koupit nové auto. To u auta za mega docela potěší. Na dotazy proč u nás nefunguje v téhle navigaci TMC mi odpověděli, že to "v české republice nefunguje nikomu a proto při přejezdu hranic dojde raději k bezpečnému vypnutí této funkce"...
A to je automobilka..
Telefony - o tom radši ani nemluvím. A prodávají jich 100x víc než navigací. Nebo 1000x víc? Není složitější software bez chyby myslím. Ale nikdo nás nenutí na ty nové verze přecházet že?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, pokud ti v Nissanu tvrdí, že poslední mapy pro Pathfindera jsou 2009, tak jsou neschopní nebo záměrně lžou. Zatím poslední mapa je "Carminat V30 - Nissan X7.0 2010". Aktualizace vychází obvykle v červnu nebo v červenci, takže doufám, že za pár měsíců vyjde verze v31/2011.
Cena každé roční aktualizace v Nissan Brno za devěttisíckorunčeských mě nechává klidným. Tohle opravdu platit nehodlám... http://gpsundergr...010-a.html
Těch pár příspěvků o ne stopro softu ještě neznamená, že Z660 je na nic a že ji nebude nikdo kupovat. Já mám od tebe 660-ku pár týdnů, mám s ní v autě nalítáno asi 8.000km po Evropě a nastala situace, že budu muset kupovat ještě druhou navigaci. Asi to bude zase 660-ka. A to, že si postěžuju, že mi vadí hláška o ztrátě ext. napájení není nijak zásadní, na celkový pohled na tuto navigaci nemá žádný vliv. Jedná se pouze o nepříjemnou cipovinu. Snad bude brzo odladěná.
Pro mne je důležitá spolehlivost a rychlost orientace této navigace. Třeba na dvojitých kruháčích v Anglii...
A mé výhrady k BMW 635D neber tak, že tvrdím, že BMW jde do kytek. Jen si myslím, že fungl nové auto by za ty prachy nemělo mít problém nalézt externí 8GB paměť. Co týká jízdních vlastností, nemám jedinou připomínku. Nedám na něj dopustit.
Trochu jsem se motal okolo testování švýcarského softu pro modely letadel, tak vím jaké to je, když dostaneš zítra zveřejněnou "fakt poslední verzi" od vývojářů. A ty máš pár hodin na testování, to by pak člověk zabíjel...
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
Panove potreboval by som poradit..
mam zumo 660 asi 5 mesiacov
pri ceste z dovolenky z Talianska na Slovensko som si naplanoval cestu po dialniciach, manualne zadal prejazd cez body oznacene na dialnici.../ A4,..atd atd../
Vsetko by bolo v poriadku, akurat vzdy ked som sa priblizoval povedzme v meste k nejakemu prejazdu, tak ma garmin posielal z dialnice dole ako keby odbocka do mesta.
Ignoroval som to a vzdy sa za prejazdom zase chytil a pokracoval v poriadku dalej. Nedalo mi to a v Rakusku som si povedal, skusim ist podla neho..odbocil som a po prejdeni zhruba 800-1000 m sa garmin ako keby zobudil a poslal ma spat / otocka o 180 stupnov/ zaujimave bolo to, ze toto mi stvaral ako keby celu cestu...doma po zhliadnuti cesty som si vsimol v prejazdoch, ze dialnice maju teda aspon na mojich mapach definovane prejazdy aj s odbocovacim a pripajacim pruhom-co bol asi dovod "klamania" tej mojej cesty.
Viete mi niekto s tymto pomoct??
Je to blbost ale dost to otravuje, skusil som uz aj restartnut cely system, zmazal celu pamatovu kartu, ak by ho nieco systemovo plietlo ale stale to blbne, zrusil som vsetky obmedzenia v nastaveni potom skusil zase nahodit nieco spat ale nic tomu nepomaha.....
Kamoska mala v aute nahodou svojho tom-toma a ten siel uplne v poriadku a bez problemov
Upravil scorpion dne 30.08.2011 12:21
Pokud plánuješ trasu a jako průjezdní body určíš podle názvů měst, navi tě žene do "středu" měst, to je jasný.
Pokud plánuješ trasu výběrem v mapě, je možné, že se uťukneš mimo dálnici a navi se snaží projet průjezdní bod.
Pokud máš stanoveno v navi "vyhýbat se zpoplatněným úsekům, dálnicím" a trasu vedeš průjezdními body po dálnici, tak se tě navigace snaží při sebemenší příležitosti hnát mimo dálnici!
Mě to funguje, zadám trasu s X průjezdními body a ono mi to jen cestou hlásí " přijíždíte k průjezdnímu bodu" ale naviguje přímo dál.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
cesty som nedefinoval podla nazvu miest...
ked si zadas mapu a kliknes na oznacenie dialnice priamo cez display na prejazdny bod, tak ti to potvrdi aj zviditelennim pri oznaceni dotknuteho bodu....cize v tomto to nie je, nakolko vacsinu tej dialnice som definoval pred mestom a aj za mestom a tym padom ziadna mestska cast nebola potvrdena ani pri kontrole v garmine cez podrobny rozpis cesty...
Skusil som tie spoplatnene useky a aj dilanice nechat zapnute a aj vypnute....napriek tomu sa na tom nic nezmenilo..
No tak to je divný.
Já se večer schválně mrknu jak mám zapnuté "čemu se vyhnout".
Když se neuklepneš ručním zadáním v mapě ani nezadáváš města ze seznamu, tak to fakt vypdá jako by jsi měl zakázané dálnice a zadáním bodů na dálnici se s navi "pereš" a ona chce z dálnice pryč