Zdarec, koukam tak na ruzny prestavby na netu a polovina z nich ma nalakovany motory. Mate s tim nekdo zkusenosti, co se k tomu pouziva za barvu a jakou to ma zivotnost? Pocitam ze komaxit ani barva na kamna to nebude Ja jen tak ze zvedavosti
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Čau já jsem si motor na gsa lakoval sám. Dělal jsem to akrilátovym autolakem a je to úplně v pohodě, drží to a i když jezdím offroud a motor je od bahna a třeba měsíc ho nemeju tak když se to potom dobře vyčistí tak je to jak nový. Dlouho jsem hledal čím jinčím to nalakovat a každý profím mi poradil tohle. na ráfky asi jedině komaxit ten vydrží asi nejdéle.
Upravil Mira1150 dne 21.08.2014 15:48
Komaxit jo- některé modely od Hondy mají komaxitovaný motor,komax se vypaluje při 200st tak na motoru musí vydržet; měl jsem to na laufech na dominu a vydrželo to -až na svody těsně za hlavou tam to šlo do kytek ale tam je taky dost teplo že jo
kim napsal:
Komaxit jo- některé modely od Hondy mají komaxitovaný motor,komax se vypaluje při 200st tak na motoru musí vydržet; měl jsem to na laufech na dominu a vydrželo to -až na svody těsně za hlavou tam to šlo do kytek ale tam je taky dost teplo že jo
Jo máš pravdu komaxit se na motory používá běžně ale u nových. těško bys starej motor rozdělával a tryskal. Byl by velkej problém jak chránit dosedací ploch a tak vůbec. U nových se prostě obrábí aš s komaxitem.
kim napsal:
Komaxit jo- některé modely od Hondy mají komaxitovaný motor,komax se vypaluje při 200st tak na motoru musí vydržet; měl jsem to na laufech na dominu a vydrželo to -až na svody těsně za hlavou tam to šlo do kytek ale tam je taky dost teplo že jo
Jo máš pravdu komaxit se na motory používá běžně ale u nových. těško bys starej motor rozdělával a tryskal. Byl by velkej problém jak chránit dosedací ploch a tak vůbec. U nových se prostě obrábí aš s komaxitem.
Tak samo ,byla by to hrozná drbačka ,otryskal bych to jako složený celek to by šlo ale horší to lakování (přelakování spojů),popř zakrytí spojů u rozebraných dílů -já bych se s tím nechtěl zabývat ,ale lidi dělají různý věci
Upravil kim dne 21.08.2014 16:44
Mě komax. např. z dorazu Touratech slezl - nikdy nemyto Wapkou... prostě se to slouplo... :/ tak jsem ho zbrousil šmirglem a mám ho v provedení přírodní hliník :-)
Hliníková kola prý lepší také normální barvou - tím jak se při vypalování nahřejou tak můžou časem prasknout - vím, že se to někde řešilo, a ani to pak neuznali jako reklamaci - prý tím zahřátím se to prostě po...
HonzaGS-SV přiložený následující obrázek:
Komaxit nikdy p,ič,ovina, ja som asi pred polrokom striekal pri renovacii 2x prevodovku na osobne auto nasledne: najsamprv dôkladne opieskovať, potom reaktivny zaklad na hlinik a po preschnuti ľahko poprašiť kvalitnejšim zakladom kľudne aj spray. Nasledna farba bola dvoj-zložkova polyuretanka od chemolaku Smolenice.http://jerry-mous...C00187.jpghttp://jerry-mous...C00186.jpgNasledne asi dva tyzdne po montaži do auta sa roztieklo hl. spojkove ložisko ktore pride až neskôr na vymenu, tak sa stale raz za dva tyždne dolieva kvapalina ktorá zaroven presakuje von z prevodovky a zasiera cely spodok aj tu lakovanu prevodovku! Včera som menil na tom aute motorovy olej a aké bolo moje prekvapenie ked som zistil že po 4 mesiacoch zaprašovania brzdovkou je komplet dolna časť novolakovanej prevodovky v TOP stave bez znamok narušenia farby od agresivnej brzdovky!
Upravil JRM66 dne 22.08.2014 00:01
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Na alu kola Elox.Vypadá dobře a vydrží.komaxid když jeudělaný jak má vydrží.Jen ti to nesmí dělat bezďák za kilo do kapsy!!! Motor dávat do komax. Nerozebrany je nereálné ;-) dosedaci plochy nebo futra na ložiska se snadno zakryji a opískuje se vše kolem .žádnej problém .nevýhoda ; jak to šrábneš tak to neopraviš ,jedině celý dil .
Piju a kouřím za West UPS Bohemia
Není ''komaxit'' jako ''komaxit''. Přesněji práškové lakování. Není problém motor jak otryskat, tak ani zakrýt a už vůbec ne nalakovat práškovou barvou. Záleží na přípravě a kvalitě barev, to pak práškový lak přežije téměř cokoliv. Pokud se lakují starší AL motorové díly, tak důkladně očistit, odmastit, otryskat nejlépe sodou nebo plastovým granulátem (písek, litina nebo další abraziva můžou zůstat v kanálech). Následně se opětovně AL odmastí a nechá v peci bez nanesení prášku odplynovat, následně základ na AL a vrchní barva. To, že práškový lak z průmyslových lakoven nevydrží je způsobeno jak přípravou, tak i upečením, lak musí mít dostatek času reagovat a na to v průmyslovém provozu není čas a ani peníze.
Na klasicky tovarensky uspechany komaxit je dobre ked to služi staticky a nie na cesty plne šutrov kde ti to odj ebne kamienok od kolesa a hned ti to odleti ako vrstva smaltu! Zlata polyuretanka
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Práškové laky se vyrábějí pro vnější a vnitřní použití, zpravidla to jsou epoxidové nebo polyuretanové základové prášky. Polyuretan je pro vnější použití a dělají se i otěruvzdorné. Práškových laků bych se nebál, sám to používám při lakování motodílů v motoservisu.
Dobře řekněme že páškové lakování na motor není až takovej problém realizovat, ale furt je tady to rozebírání a tryskání kdy když se stane že někde v kanálku zůstane zrnko písku motor bude zadřenej! u vetrána by se asi dalo dát si s tím tu práci, ale u gs kde ten motor bude furt špinavej bych se na to vykašlal.
komaxit je nejlepší možné řešení,pokud chcete dělat celý blok motoru,musí tento být vypálený aby se v peci při 250 st. nerozlezl zbytkový olej po bloku,a hliník obzvláště u starších motorů bývá pěkně nacucanej olejem,tryskání tento problém neodstraní.
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Když už řešíte ten komaxit.. Nevíte o někom v okolí Mladé Boleslavi kdo by nakomaxitoval hlavní a boční stojánek??Nejlépe aby si to i otryskal od staré barvy...
per aspera ad astra
bystricke napsal:
komaxit je nejlepší možné řešení,pokud chcete dělat celý blok motoru,musí tento být vypálený aby se v peci při 250 st. nerozlezl zbytkový olej po bloku,a hliník obzvláště u starších motorů bývá pěkně nacucanej olejem,tryskání tento problém neodstraní.
Běžná teplota při vypékání práškové barvy je 160-200°C. Motor obecně nelze nechat nastříkat v běžné průmyslové lakovně, pokud je tedy očekávána prvotřídní kvalita. Motor se musí po tryskání a odmaštění nechat v peci vypéct na ''sucho'', aby došlo k odplynování porézního materiálu a případné vzlínání oleje. Následně dle výsledku se motor opětovně odmašťuje a pokud je potřeba opětovně peče na ''sucho''. Následně se teprve na vychlazený díl nanáší prášková barva a peče se. Doba pečení se počítá až od dosažení předepsané teploty lakovaného dílu. Kvalitně provedené práškové lakování je složité následně odstranit a nedochází k odlupování jak tomu velmi často bývá.
Níže je foto lakovaného víka motoru. Použita antracitová metalíza s hrubým zrnem a následně nanesen čirý lak, který je velmi mechanicky a chemicky odolný. Nedrží na něm ani barva, nečistoty apod.
Nora přiložený následující obrázek:
kubas napsal:
Když už řešíte ten komaxit.. Nevíte o někom v okolí Mladé Boleslavi kdo by nakomaxitoval hlavní a boční stojánek??Nejlépe aby si to i otryskal od staré barvy...
Není to úplně u Mladé Boleslavi, ale zase tak daleko to není http://www.1touse... Osobní zkušenost nemám, ale byli mi doporučení člověkem, který restauruje auta, a služby mají v nabídce celkem široké.
Jinak vím u Poděbrad o firmičce, která komaxit udělá za fakt slušnou cenu, jen není na výběr moc barev, a otázkou jsou složitější technologie (jako třeba příspěvek výše o lakování motoru). tady zase mám osobní zkušenost, oba boční nosiče mi nalakovali za cca 300 Kč.
Taky záleží, co lakovna povrchově upravuje a jaké je místo užívání věci a jak kvalitní používá barvy. Barvy jsou pro vnitřní a venkovní použití, různé typy složení (Epoxidy, epoxy-polyestery, polyestery, polyuretany).
Proto mnoho lidí pak nadává na práškovou barvu, že nevydržela, že vybledla apod... A vesměs za to může nesprávná příprava před lakování, použití nevhodného typu práškové barvy a nedostatečné upečení.
www.2sta.cz2sta FB