hezké. 2x jsem přistával na zem, poprvé se málem překlopil a podruhé se překlopil. Takže vždy do ruky, to je jistota
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Ještě jsem s tím na zem nepřistával a heliport dorazil v pátek, když jsem odjížděl na celý víkend.
Jak jsem psal, přistávám také do ruky, důvodem je pohodlí a to, že sedám na zahradě do trávy, není to rovné, nechci to převrátit a courat kameru trávou. Ale myslím, že příčinou potíží při přistání na zem mohou být turbulence vzniklé proudem vzduchu, hnaným rotory dolů, který se odráží od země zpět a střetává se sestupujcím vzduchem od rotorů. Koptéra tak v závěrečném sestupu prostupuje velmi turbulentním prostředím. Této teorii nasvědčuje i chování při startu. Pokud startuji ze země a pomaličku, koptéra je těsně po startu dost nestabilní, proto, jakmile cítím, že se koptéra chce vznést, dám plný plyn a honem pryč od země. Pokud startuji z kufru, je to lepší, koptéra je dál od země. Ideální by bylo startovat z plošinky na kůlu, aby se ke koptéře nedostal od země odražený, rozvířený vzduch. Myslím, že stejně jako start, je i přistánání třeba časově minimalizovat. a pokud možno, přistávat na vyvýšenou, popř. aspoň hladkou plochu. Teď jste mne dostali, když nebude pršet, budu navečer testovat....
Stativ je řešení, navíc se dá nastavit i na šikmém svahu vodorovně.
No tak jsem dorazil domů a vytáhl Phantoma. Trochu jsem měl strach, aby vír pod koptérou nesundal z bedny heliport, na zemi se to nestane, ale heliport má naštěstí rozměry 50x50 cm, v jednom směru stejné jako kufr a ve druhém okraje jen lehce kufr přesahují. Dal jsem asi 5 startů a přistání, všechny bez větších problémů. Ve dvou případech to bylo taktak, jedna noha koptéry už byla mimo heliport, ale měl jsem prst na plynu, přidal a přistání opakoval. Bez problémů lze klesat kolmo dolů, viset 1-5 cm nad heliportem a koptéra skoro nikam necestuje. Zkoušel jsem i přiblížení pod úhlem cca 45 stupňů, ale nepřišlo mi to výrazně lepší. Ono se nesmí čekat, že se koptéra 100% uklidní a pak ji měkce položím, jakmile jsem cca 1-2 cm nad letištěm, je třeba minimalizovat stranový pohyb a prostě stáhnout plyn. V každém případě se to dá naučit a věřím, že za bezvětří budou přistání za chvíli vychytaná. Pak ještě ve větru a pak ještě bez GPS, ale tak je to s každou dovedností:-).
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:
Ale myslím, že příčinou potíží při přistání na zem mohou být turbulence vzniklé proudem vzduchu, hnaným rotory dolů, který se odráží od země zpět a střetává se sestupujcím vzduchem od rotorů. Koptéra tak v závěrečném sestupu prostupuje velmi turbulentním prostředím..
Presne tak, tento problem je aj u modelov vrtulnikov kde tesne nad zemou je to ako na vzduchovom vankuši, preto pri štarte je potreba viac zatiahnuť na plyn a dostať to aspon na vyšku 1m a viac. Idealne ked maš Heliport hodne perforovany a vo vyške okolo 1m!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Je to i v jiném vláknu, ale patří to i sem. Chtěl jsem udělat narychlo něco, kde bude v hlavní roli tohle auto. Bylo mi jasné, že na to budou koukat hlavně cizinci a zjistil jsem, že to, co točí majitelé těchhle aut, je většinou hrůza a tohle video s určitými nedostatky se jim bude líbit. Za nedostatek považuji bezpohlavní hudbu, na Youtube použitelnou bez kolize s autorskými právy. Také jsem měl na pořízení záběrů jen pár hodin v sobotu odpoledne a nemohl jsem si moc vybírat podmínky, ono nasazení gimbalu nebo příprava koptéry chvilku trvá. Bohužel na letišti byl tak velký a nikým neřízený provoz, že jsem se bál vyletět výš. A takhle to dopadlo: https://www.youtu...ieh0l57Fgs
Naprosto souhlasím s DJI phantom - ta jednoduchost ovládání a uživatelská příjemnost nemá chybu. Jen bych zvážil jestli kupovat jednu přímo s kamerou (Vision 2 + nebo phantom 3) nebo když už má někdo Gopro 3 tak Phantom 2 + gimbal. Rozhodně ale doporučuju si připlatit a koupit něco s gimbalem - rozdíl ve kvalitě záběrů je naprosto propastnej...
Dobrá volba, máme stejný stroj a z podobných důvodů. Jen by mě štvalo rozflákat i dvojku. Dobře si natrénuj i let bez podpory GPS, v údolí v horách se může taková zkušenost hodit, málokdy jsem tam chytil dost satelitů pro zcela kontrolovaný let pomocí GPS. Pak stačí aby fouklo a jseš ve skále
Jerryk: rozhodně bych doporučil už s kamerou (Phantom 3 už se ani jinak nedělá). Už kvůli jednoduchosti ovládání, letovým datům atd. Gopro mám taky a ještě ji sundávat z helmy, instalovat na phantoma..
S gimbalem nelze než souhlasit, rozhodně stabilizovaný ve třech směrech.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Pertla - gratuluji, dobrá volba a přeji hodně krásných zážitků i záběrů.
Jinak souhlas s Welli, pro začátečníka je koupě Phantoma bez kamery a instalace GoPro komlikace, není to tak jednoduché, vyjde to dráž a stejně nebude k dispozici telemetrie atd. Nehledě k tomu, že přehazovat kameru mezi helmou/motorkou a koptérou by mne štvala a líbí se mi filmování oběma kamerami současně.
Pertla napsal:
Ivane díky, jsem sám zvědav, udělal jsem pár letů, chce to jen dostat do ruky ...
Ted musim řešt plno věcí ... jako, nabíjení, převoz na motorce... To zase bude vymýšlení...
To dáš:-). Nabíjení může být na motorce problém, jsem zvědav jak to vyřešíš. Transport na motorce je jen technická záležitost, to vyřešíš. Osobně vidím jako nejdelší proces intuitivní zvládnutí pilotáže z hlediska kameramana, vhodné úhly záběrů, přechody mezi různými směry a otáčením atd. Naštěstí se mi zatím jeví jako nejlepší "v jednoduchosti je krása", takže žádné manévrování v mnoha směrech behem jednoho záběru. Také jsem dospěl k tomu, že výraznou úsporu baterek docílíš promyšlením záběru předem, tedy pokud to jde. Když vím, kam pojedu, promyslím to, na místě pak nad tím zase popřemýšlím a když odstartuji, letím podle plánu a vše je rychle hotové. Je ale fakt, že to nejde výdycky.
Tak držím palce a třeba dáme zase někdy moto-koptérové setkání:-).