Ahoj, mám 650GS Twin (motor 800cc, rv 2009), nedavno jsem tu řešil klepot a chcípání motoru. Poklepávání už je vyřešeno. Nicméně, dneska jsem se jel projet a zase zhasínání motoru začalo. Popíšu problém. Motorka na studeno krásně chytne a drží otáčky, vůbec se nehýbou, pěkně drží, něco okolo 1400 ot/min. Jdete se project, přijedete na křižovatku a teď motorka chcípne. Okamžitě jí nastartujete znova. Zase se otáčky při volnoběhu hýbou, cca 1150-1250ot/min. Jedete dál pohoda. Zastavíte a zase se otáčky hejbou, možná tomu pomáhá spojka, jelikož když jí držím tak se moc nevychylujou. Motorka chcípá nepravidelně. Někdy přijede na křižovatku a chcípne po pár sekundách, někdy nechcípne ale to si vybere při dalším zastavení.
1) Co by to mohlo být?
2) Můžu zvednout otáčky? (Mám seřízené podtlaky i ventily, aby se to nerozházelo)
Ano, mám najeto 50tis. Díky, zítra jedu na diagnostiku, tak uvidíme. Stojí to pár korun, tak preventivní výměna se tomu nevyhne. Zrovna včera se mi stalo, že jedu, dojížděl jsem k odbočce, tak jsem chvilku držel spojku, chcíplo mi to a nevěděl jsem o to, pustil jsem spojku a šel jsem smykem. Moto jsem hned nastartoval. Chcípá to asi tim, že se čerpadlo přehřeje. Nevím. Budu řešit, pokud by měl někdo další ukazatele, neváhejte napsat. Jinak jsem četl příspěvek, nedavno tu řešil uživatel "Pilka", taky mám moto od Moučky. Tak třeba bude ten smý problém.
Tak jsem byl na diag. Moto bez chyby. Alternator dává 13,89-14,5V. Baterka 13,94V. Pry je to čerpadlem nebo regulátorem. Koukali jestli je tam stribrnej nebo černej regulator. Stříbrný nebyl nějak dobry ci co. Tak objednám čerpadlo, co psal Shrek v minulým tématu.
Tak hoši, čerpadlo vyměněné a drží to krásně volnoběh, i jde lépe za plynem! Čerpadlo je Bosch 0580 454 094. Dočetl jsem se v jiném příspěvku od uživatele Shreka. Akorát mě zarazila krkovice, tedy palivová hadice. Vůbec nešla sundat. Je totiž pod lepidlem a řešení? Vemte štípačky, podeberte hadici a silou sundat. Nahřát jen malinko horkovzduškou. Krkovice je špatně sehnatelná. Ten "náhubek" který jde na čerpadlo, bude roztaženej, dvě spony za sebe, ne šroubovité, ale ty které zmáčknete kleštěma(tzv. stahovačka) a drží to. Po složení, motorka točí tak tři sekundy, naskočí a drží. Otáčky furt krásně až do spuštění větráku. Neprojížděl jsem. Tak když se vytočí hodně vysoko, cca 7tis, a padne na volnoběh, tak vyrovnává a chvíli chcípne, nejspíše je to zvzdušněne ještě. Nastartujete a drží krásně, žádné vychýlení. Hlavně když držíte v jedný poloze plyn, na těch otáčkách je furt stejně, předtím se vychylovala rafika i o 1tis - 2tis otáček. Snad to i suprově pojede
Bohužel už to taky musím řešit. Teď cestou do práce 4x chcíplo a trochu se houpou volnoběžné otáčky.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
halvni je ze to jde koupit jak filtr tak cerpadlo a zvlast , komplet BMW novy stoji 14.500,- blazni
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Tak mně výměna čerpadla nepomohla, chcípá to dál. Sice tak jednou, dvakrát za 200km. Budu muset pokračovat regulátorem.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak jsem ho zkontroloval a kromě filmu na povrchu jinak čistý jak okvětí bílé lilie. Tím to bohužel být nemohlo. Ještě mi Čechi smaže adaptační hodnoty škrtící klapky.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak mě taky čerpadlo nepomohlo. Ventil je čistej, regulátor mám stříbrný. Možná jsem vypozoroval, že to chcípá jen když mám v nádrži cca půlku benzínu. Když jsem dotankoval, tak nic, ale moc km jsem po dotankování nenajel.
Dneska jsem to byl projet a chcípá to i při plné nádrži. Dá se nějak ověřit funkčnost regulátoru aniž bych ho musel koupit? Ještě občas jako by byla špatná reakce na plyn. Přidám a sebere se to až za cca vteřinu. Díky za pomoc
Upravil berki dne 20.07.2017 11:30
možno by stálo za pokus, napojiť čerpadlo priamo na 12 voltov. Tak by čerpadlo dávalo max. tlak stále a obišiel by si tým snímač tlaku a aj regulátor.
Neviem odkiaľ to mám, no regulátor by mal podľa údajov zo snímača tlaku púšťať na čerpadlo 0V, 8V alebo celé palubné napatie
Nestane se nic. Oddělej regulátor, odpoj z něj kabel do čerpadla (žlutý a modrý drát) a propoj to (žlutý drát je +, modrý je - ).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...