Ahoj všem, mám dotaz jaké pneu poměr silnice/lehčí off vybrat. Na Dakara jsem obul E09 zadek a E10 předek, v terenu max spokojenost, ale přeci jen na silnici z toho za A drnčí zuby a za B je mi jich líto. Letos jedu na cca 9 dní Bosnu a je jasný že je tam nechám, ale pak zbytek sezony už to vidím spíše na 80% asfalt a chci se zeptat na vaše zkušenosti s nájezdem, vibracema a tak celkově, které by byli na asfalt max lehčí offík asi nejlepší. Výběr je Mitas E07,Metzeler Sahara 3, Metzeler Karoo a Heidenau K60 Scout, jiné mě nenapadají. Díky za info :-)
Na Dakaru jsem vozil vzadu E09 Dakar a vepředu TKC 80. Na 12 GS jsem zkoušel mimo jiné Scouty a byly docela OK. Teď mám druhou sadu E07 a až je dojedu, dám je zase znova. Mě vyhovují :-)
BMW GS = stroj na radost
Scout je uplně na pikaču
Karoo 3 je dobrá, ale do terénu je lepší TKC 80 nebo Anakee Wild, ale zase míň vydrží. Pokud chceš jezdit lehký off tak bych šel do Karoo 3. E07 neznám, ale od pohledu to není moc guma do terénu.
Případně kombinace předek TKC, zadek K3. To mám teď já. Přece jenom potřebuješ, aby tě hlavně podržel předek a tam je TKC o dost lepší než K3.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Zatím děkuji za postřehy....no na předku mám E10 a davat tam zase "kostky" TKC 80, mi prijde na pikacu. Drapak/kostky mám a pravě potřebuji neco spis na asfalt, ale ne typu Tourance, ty jsou sice komfortní na asfaltu, ale už moc "hladký" a chtěl bych pravě něco tak mezi :-), ty E07 jezdi dost lidí a udajně spokojenost.....mě se vzhledově libi ty Sahary 3, ale asi je nikdo moc jezdit nezkousel....díky za dalsi postřehy kluci...
tohle tema je taky pro mně zrovna aktuální a dle recenzí kámoše co jezdil E07 desítky tisíc km a nyní jede druhou sadu na Scoutech, tak doporučuje Scouty (má 1150) - jen na mokru nic moc.
Myslím, že hodně záleží na motorce, rozdílně se může chovat guma na malém GS versus na velkém GS.
Každopádně nevýhoda E07 co jsem měl možnost vyzkoušet na 1150 tak na asfaltu v zatáčkách dost kloužou. TKC, Wild a Karoo 3 jsou zase moc OFF a najezd bude tipl bych poloviční, nemluvě o jízdích vlastnostech na asfaltu
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
No asi to bude dost o motorce (mám F800Gs) .. Jezdím E07 (teď budu dávat 3. Sadu) a na asfaltu brousim boty (mám velké nohy takže prvně dřu botu a až pak stupačky - pokud si nohu před zatáčkou neposunu úplně na špičku pak jde stupačka).. A aktuálně mám nájezd 14.5tis a pokud bych nejel na trip 4tis km tak je tam ještě asi 2tis nechám
blazin napsal:
Zatím děkuji za postřehy....no na předku mám E10 a davat tam zase "kostky" TKC 80, mi prijde na pikacu. Drapak/kostky mám a pravě potřebuji neco spis na asfalt, ale ne typu Tourance, ty jsou sice komfortní na asfaltu, ale už moc "hladký" a chtěl bych pravě něco tak mezi :-), ty E07 jezdi dost lidí a udajně spokojenost.....mě se vzhledově libi ty Sahary 3, ale asi je nikdo moc jezdit nezkousel....díky za dalsi postřehy kluci...
Sahary jsem koupil kdysi s dakarem a ubývaly před očima ,podle mě příliš měkká směs,od těch dob jezdím 07 a vychází mě zatím nejlíp v poměru cena/nájezd/komfort jízdy.(jezdím 98% silnici)
Co ty Mitas 07 a chování na vodě? Mate zk? Názor?
Kolega z práce je má na Africe a nemůže si je vynachválit.. jen na vodě se bojí
A druhej Znamej má Haidenau k60 Scout na GS 1200 a jezdí na nich neuvěřitelně i na vodě... takže to asi nebude jen gumama ale i rukama...
Já jezdím TKC 70 voda, silnice - jsem z nich nadšen! Sedí mi.. polňačka - prašna cestu OK.. Zbytek je horší.. Ale! Nečekal jsem že budou umět vše... stále je to jak metz tourance cestovní guma která umí i lehký off
Ale chystáme se do Bosny a Koncem léta asi i Itálie (šotolina)
Můj favorit zatím je zadek E09 Dakar - předek E10 Dakar (nemám s nimi žádnou osobní zkušenost ale spousta doporučení této kombinace) nebo TKC80 i na ten K60 jsem Koukal.. zatím mitas vyhrává cenou.
Upravil sebatt dne 30.05.2017 00:58
Jak jsem psal, zadek mam E09 a p5edek E10, na suchu davam kolinko v pohode, drzi pekne a co vic, dobre funguji v opravdu velkem blate :-), mohu je fakt doporucit....ale na tom asfaltu je mi jich lito a druha vec je prave trosku ten comfort, preci jen je to guuma primarne urcena na off a na silnici uz to dost drnci....no zatim asi nejvice pomer cena/vykon vychazi dobre ty E07 :-)
Jeste zvaz Shinko 804, 805. Krom bocniho vedeni v mekkym terenu byly v Bosne skvely a hlavne skoro neubejvaj. Pro me byla tahle guma velky prekvapeni.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
to Slavek xx: No a nejsou ty Shinko stejné jako E09 co E10?? vypadaji jako klasicke kostky, sice vetsi a jako by slité v jednu(ta prostredni u zadni),ale i tak za mě spis "drapakovité".Co na asfaltu, nedrnci jsou komfortnejsi jak Mitasky E10 E09??
ripper napsal:
Scout je uplně na pikaču
Karoo 3 je dobrá, ale do terénu je lepší TKC 80 nebo Anakee Wild, ale zase míň vydrží. Pokud chceš jezdit lehký off tak bych šel do Karoo 3. E07 neznám, ale od pohledu to není moc guma do terénu.
Případně kombinace předek TKC, zadek K3. To mám teď já. Přece jenom potřebuješ, aby tě hlavně podržel předek a tam je TKC o dost lepší než K3.
Co je podle tebe na tech Scoutech "na pikaču"?
Mam uz nekolikatou sadu na nekolikaty motorce a myslim ze je to vyborna guma. Vypada i pekne. E-07 bych mit nemohl, pro me bohuzel vypadaj na motorce bohuzel ...
Ja byl naopak hodne zklamenej z Karoo3, hlavne s najezdem na zadku necelych 5tis km, a to jsem pomerne opatrny jezdec.
Jedine co se da Scoutum z meho pohledu vytknout je ze jsou trochu hlucny, to ale asi jakakoliv tahle pseudo enduro guma.
Upravil haus1 dne 30.05.2017 11:55
blazin napsal:
to Slavek xx: No a nejsou ty Shinko stejné jako E09 co E10?? vypadaji jako klasicke kostky, sice vetsi a jako by slité v jednu(ta prostredni u zadni),ale i tak za mě spis "drapakovité".Co na asfaltu, nedrnci jsou komfortnejsi jak Mitasky E10 E09??
Maji vetsi figury a mensi mezery. Na silnici drzely dobre i na mokru (minimalne stejne jako TKC), ale hlucnost byla nizsi. Jak jsem psal, jedina slabina byla v bahne nebo na mekkym obecne, kdy proste mely tendenci ujizdet do stran.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999